Dieta norweska

Dieta norweska, pomimo, że trwa bardzo krótko, jest wyjątkowo monotonna. Pomimo że jej autorzy chwalą się, że będąc na niej można schudnąć nawet do 10 kilogramów w ciągu tygodnia, poprzez swoje niekorzystne działanie jest mocno niepolecana przez lekarzy i dietetyków na całym świecie.

Dieta opiera się na swojej niskokaloryczności, oraz bardzo niewielkiej ilości węglowodanów. Dodatkowo, jednym z jej głównych założeń jest rozdzielanie posiłków białkowych od węglowodanowych. Badania jednak nie potwierdzają skuteczności tej metody na wagę osób które im się poddały..

Jeśli zdecydujemy się na przejście na dietę norweską, powinniśmy przebywać na niej równe 14 dni. Jej stosowanie polega na spożywaniu głównie dwóch pokarmów – gotowanych jajek, oraz grejpfrutów. Dozwolone są też niektóre ryby, gotowany kurczak lub wołowina, chleb razowy czy różnego rodzaju warzywne sałatki. Do picia możemy używać wyłącznie herbatki ziołowe, ewentualnie słabą, nieposłodzoną kawę. Na liście zakazanych produktów znajdują się za to; cukier, śmietana, masło i olej. Niestety, dieta ta nie przewiduje ona żadnych odstępstw. W czasie jej stosowania nie możemy pozwolić sobie nawet na gram czegoś słodkiego.

Dieta norweska, choć może pomóc w zrzuceniu kilku kilogramów, poprzez swoją monotonność i brak wielu ważnych dla naszego organizmu składników odżywczych jest bardzo wyniszczająca dla naszego organizmu. Nawet sami autorzy diety przestrzegają o jej niekorzystnym działaniu, dlatego bardzo niewskazane, a wręcz zabronione jest jej stosowanie częściej niż raz do roku.